Afgelopen dinsdag presenteerden de studenten van de academische pabo het resultaat van hun studie naar de geheimen van een instructie begrijpend lezen of woordenschat. "We" hadden bedacht dat eerst zij met hun ideeën zouden komen in een korte verantwoorde presentatie aan een panel van deskundigen. Na een korte break presenteerde de kenniskring van het lectoraat háár vuistregels instructie begrijpend lezen/woordenschat. Studenten werden uitgedaagd daar kritisch en kundig op te reageren. Er ontstond een levendig debat waarin de "deskundige" kijkwijzer werd aangescherpt met suggesties van studenten. Gewapend met deze kijkwijzer en met de Flip-camera gaan ze vanaf deze week opnamen maken van hun instructies. Compleet met nabespreeksuggesties voor hun mentoren. Een heus onderzoek begeleidt het project: compleet met voor- en nametingen, experimentele en controlegroepen wordt de hypothese getoetst of het gebruik van een videotoolkit een positief effect heeft op de instructiekwaliteit van studenten. Mooie bijeenkomst!
donderdag 25 maart 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten