vrijdag 28 januari 2011


Een drukke week: naast het werken aan een beleidsstuk voor de vernieuwing van het opleidingscurriculum is veel tijd besteed aan twee dossiers. Allereerst heb ik me verdiept in het Leerling Onderwijs Volg Systeem van het CITO, en met name wat de studenten van de academische pabo daarmee moeten/kunnen. Het programma biedt veel interessante mogelijkheden: naast het kunnen invoeren van toetsgegevens en het toekennen van een schaalscore aan leerlingen biedt vooral de module zelfevaluatie enorme mogelijkheden: trendanalyses, dwarsdoorsneden en vaardigheidsgroeioverzichten. Vooral dat laatste leek me interessant voor leerkrachten: in één oogopslag valt af te lezen welk kind het meest geprofiteerd heeft van de onderwijsaanpak van de leerkracht: en dat hoeft dus niet vanzelfsprekend het slimste kind te zijn. De trainingen voor de studenten zijn klaar.

En dan de aanvraag van een fondsplus-subsidie voor Medianet. Samen met Nanda en Joost proberen we voor 12 februari een greep te kunnen doen in de subsidiekassa. Met als uitgangspunt de ISE 2020-film die zal worden omgebouwd tot een serious game voor leerlingen van de bovenbouw met als thema mediawijsheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten